Pages

Thursday 17 March 2011

3rd Putrajaya Hot Air Balloon 2011, Putrajaya (SIRI 1)



Ari nih aku sanggup masuk opis lambat semata-mata nak tangkap gambor-gambor belon panas kat area monumen alaf baru Precint 2, Putrajaya. Dari semalam aku dengan patli dah plan nak gi sini...si patli ajak wahabun...tapi kamera wahab plak di pinjamkan kat kawan dia...ampesss btoll....anyway..event nih start dari 17 Mac - 20 Mac 2011 bermula jam 7.00 pagi hingga 9.00 malam.

Antara aktiviti-aktiviti yang menarik selain daripada naik belon dan tengok belon adalah Snap & Fly Competition, Pertandingan Mewarna, Block Building Competition, Paper Aeroplane Competition, extreme games, main layang-layang, paramotor show, dan sebagainya. Tapi dalam banyak-banyak yang emnarik adalah pada 19 Mac 2011 jam 8.30 malam, dimana aktiviti Night Glow & Fireworks akan diadakan. Time nih belon-belon akan naik ikut tempo music dan bunga api sekali.

Bagi yang berminat untuk naik belon nih bayaran adalah sebanyak RM10.00 untuk dewasa manakala RM5.00 untuk kanak-kanak. Tiket boleh dibeli dari jam 7.30 pagi untuk sesi pagi dan 5.30 petang untuk sesi petang. Maksimum seseorang individu boleh beli 4 tiket sahaja.

Tahun nih ada dalam 25 belon yang akan melayang disekitar Putrajaya nih.....diantara belon-belon yang akan korang nampak adalah:




























memang banyak la aktiviti-aktiviti yang menarik kat sini...maka kepada semua...jangan lepaskan peluang untuk join aktiviti kat sini...hehehehheh....siap promosi siott.....ok...jum..jum..aku dah gi...ngkorang biler lagik nak gie??? hahahahahah

Ni antara gambor-gambor yang sempat aku amik pagi tadik....tapi semua macam buhsan siot...just plain balloon..aku nak tangkap yang wood & doraemon....hehehe...takper...esok aku akan lebihkan usaha aku untuk dapatkan belon-belon tuh.....
















Nih plak plan event ballon air kat Putrajaya....





3 comments: