Pages

Friday 18 March 2011

TV Mahalku Rosak!!!


Arinih balik umah awal ingat nak rehat-rehat tengok berita TV....tapi bila bukak TV....on macam blank....series bengang aku...walhal baru beli 3 bulan lepas kot......dah la mahal TV tuh aku beli.....



Dok godek-godek TV tuh masih tak berhasil....try pasang DVD...pun tak berhasil...maka aku dengan rasminya anggap TV aku rosak. Then aku nak try surf website Panasonic nak dapatkan no telefon Service Center...ingat esok nak call....pulak dah..internet aku da tak leh masuk plak....series macam haram!!!!

So call la orang TM.....try punya try...dok cek lampu modem, semua nyala...still tak dapat nak akses, then aku panjat bumbung umah cabut splitter...still tak dapat jugak...then aku clearkan cookies & history...pun tak dapat jugak....then orang TM tuh nak set DNS aku plak...once aku nak try godek-godek..tetiba boleh plak...series macam AMPES lagik!!!!

So aku browse website Panasonic.....Nasib la TV aku under warranty...sambil belek-belek kad warranty aku....aku carik gak no phone Service Center....then aku call.....dia cakap Service Center beroperasi dari Isnin-Jumaat dari jam 9.00am - 5.00 petang...aku pikir-pikir balik...kejadahnya dianya Service Center dari Isnin - Jumaat...pesal takder hari Sabtu...sedangkan GOMEN pun bukak sampai hari Ahad....nih private sampai hari Jumaat...ingat customer dia banyak masa ke nak antar TV time office hour!!!..series macam ampess....!!!!!...

Pikir-pikir balik....TV bagak aku sebelum nih lagik bagus..kat 10 tahun tak penah meragam......nih nama je canggih..LCD la...full HD la...apa la...tapi rosak cessssssssss.......



Malang...malang naseb aku nih...hujung minggu nih sure-sure aku buhsan giler takder TV!!!!!!

1 comment:

  1. kene sumpah ngn tv lame la tuh...hehehe!

    ReplyDelete