Pages

Wednesday 26 January 2011

Teater Muzikal Tun Mahadir 2



Ahad hari tuh 23 Januari 2011, aku dengan team penonton teater menonton teater nih. Ini lahg first time aku tengok teater....dan hasilnya...hehehehehe...memberangsangkan dan aku rasa pas nih kalau ada teater-teater
lain, aku ingat nak gi tengok ahhh teater-teater lain nanti...heheheheheh

As usual, kalau nak gi Istana Budaya (IB) nih, dia ada kod etika berpakaian...so bukan sembarangan pakaian leh masuk....eheheheheh...aku punya la dok cari and tanya kat member-member aku pasal etika pemakaian ke Istana Budaya.....

Kesimpulannya :
Lelaki : Pakai Polo T pun boleh (janji berkolar)
Khakis or seluar slack
Batik pon boleh
Shirt Berkolar pun boleh
Seluar jeans tak boleh

Perempuan : Pakai Polo T pun boleh (janji berkolar)
Baju Kebangsaan
Batik
Shirt Berkolar pun boleh
Seluar jeans tak boleh

Sebab apa aku list dalam nih...ye ahh..kang pakai merapu kang...petugas-petugas IB ada hak untuk melarang kita daripada masuk teater kalau kita takikut etika berpakaian.

So hari tuh aku pakai baju polo T dengan khakis warna teh tarik...heheheheh. Makanan pon tak leh bawak ikutkan, tapi aku humban je dalam beg, selamba bawak air dengan makanan....bila dia tanya..aku cakap je tak bawak apa-apa...heehehhehe

So once dah duduk and teater nak start...semua kene bangun untuk nyanyi Negaraku..hehehehe....aku nyanyi dengan penuh semangat wehh!!!!!

bila pementasan dah bermula...aku ingat aku akan mengantuk, tapi sebenarnya...aku tak ngantok...miracle wehhh!!!!! apa-apa pun.....kelibat Sarimah Ibrahim sebagai Pencerita...memang amat melucukan.....ramai menunggu time Sarimah kuar je....bila time nak boring je....Sarimah kuar...hehhehehehehe...so ilang la boring..

Anyway......Teater Muzikal Tun Mahadir 2 nih kira mantap ahhh........Esma Daniel belakon jadik Tun Mahathir memang menjadik......seriesss ahhh!!!.....tarak tipuuu woooo...

Tak macam Teater Muzikal Tun Mahadir 1, ada pertukaran pelakon-pelakon dalam Teater Muzikal Tun Mahadir 2. Masa Teater Muzikal Tun Mahadir 1, Sarimah Ibrahim takder...so teater nih macam berat sikit...tapi bila ada komen penambahbaikkan, Teater Muzikal Tun Mahadir 2 menyertakan pencerita iaitu Sarimah Ibrahim.

Disebabkan first time aku tengok, tiba-tiba announce yang ada break 15 minit...perghhhhh tokujut gak ah aku...heheheheheh....biasa tengok wayang takder break-break nih....masuk teater ada le plak..muekekeekke

Anyway Teater Muzikal Tun Mahadir 2 memang tip top....dan menarik.....daripada 10, aku bagik 8/10 la...muekekekeke

Nota kaki: aku tak tau nak komen apa dah...hehehehheh



No comments:

Post a Comment