Pages

Sunday 21 March 2010

Zero Point


Kadang-kadang aku teringat tentang zaman aku kanak-kanak dedulo dengan sepupu and kawan-kawan aku.....dulu siap main galah panjang, police and thief, tutup botol, selipar tiga, main cop, teng-teng, nyorok-nyorok, batu seremban, masak-masak, kawen-kawen and main getah....ha..kuar semua game-game lama aku nih.....anyway kalu bebudak skang nih jarang-jarang sekali kita tengok diorang main game-game zaman dulu ni......la nih semua banyak main game komputer..buhsannnn siottttt......

Dedulo..aku siap buat koleksi tutup botol aku siot...siap beli air botol and then kumpul banyak-banyak. Bukan takat aku je...aku siap paksa member-member aku masa sekolah rendah beli air botol semata-mata nak main tutup botol. Time rehat je siap laaaa.....mula la main botol...siap ayat "bunga" la...."jamban" laaa, semua kuar..muekekeke

Anyway..antara game yang aku terer main adalah GETAH...muekekeke....ayat-ayat yang biasa kuar...ZERO point..muekekekekekek...main getah nih ikot setiap part badan kita...memula....tapak kaki.....then lutut, pastuh pingggang, leher, bahu, telinga, then kepala....last sekali silang-silang kaki....kadang-kadang aku main tipu, aku tinggi-tinggikan sikit getah tu..muekekekeekk. Nak buat tali getah tuh...pehh....cilok getah kat kedai mamak anuar kat Kawasan Melayu tuh and cilok getah nenek aku..sambung-sambung, jadi la tali getah....

Permainan nih tak kira jantina....lelaki ada main, pompuan pon ada main gaks....kalu dah buhsan main bola....main getah la aku jawabnya....muekekekek. Main getah nih paling leceh kalau main dengan budak-budak tinggi...adusss..jenuh aku siot..nak lepaskan area bahu, leher and kepala diorang nih....biasanya aku akan buat akrobatik la kalu nak lepaskan lompatan aku nih...hahahaahahahaahahah

Bila tengok bebudak nih main getah....teringat dan tengimbau zaman aku kecik-kecik dulo...aduhh...cepatnya zaman berlalu.............wish I could turn back time....


No comments:

Post a Comment